Tornem a la rutina!!!

S’han acabat les teves vacances i has de tornar a la feina? Surts d’una baixa maternal  i t’has de reincorporar en breus? Tens mil coses a fer i no saps per on començar? Avui a PsicoEduca’t et donem uns petits consells perquè no se’t faci tan dura la tornada a la feina i et puguis organitzar una mica millor.

Per tal de començar l’any lectiu sense estrès, us deixaré uns consells que us ajudaran a portar millor la tornada a la feina, tant si vens de vacances com si surts d’una baixa per maternitat i has de començar una rutina nova a la teva vida, amb bon humor i d’una forma menys traumàtica.

Organitza’t. Primer que tot no has de pretendre fer tota la feina avui perquè probablement en tens molta d’acumulada, correus per llegir, papers per emmagatzemar… No t’amoïnes, podràs fer tot el treball però per parts.check-list-02

Fes una llista de totes les tasques pendents i classifica els ítems com feina “urgent” (la imprescindible per fer avui) i la feina “important” (la que hauria d’estar feta abans que s’acabi la setmana). Per fer aquesta classificació hem de ser conscients de la urgència de la feina, si no és del tot imprescindible millor deixar l’ítem per a la columna d’important. No hem de passar a les tasques importants fins que no s’hagin finalitzat les urgents i no pensis en elles, fes com si no existeixin, ja els hi dedicaràs el temps quan sigui necessari.

També et recomano realitzar dues llistes, una per les tasques relacionades amb la jornada laboral i l’altra per a les tasques personals, per tal de no estar a la feina i estressar-se al veure també totes les altres coses que s’han de fer, però que en aquell moment no es poden portar a terme. Veure-ho reflectit en un paper i anar esborrant allò que hem completat ens donarà certa tranquil·litat perquè hem fet el que ens havíem proposat, o almenys que anem avançant amb les nostres obligacions. Hem de tenir molt clar que no totes les coses les has de fer tu, has d’aprendre a delegar feina per tal de no sentir-te col·lapsat/da i poder portar a terme els següents punts.

Respectar els horaris. Si comencem el dia amb presses, tindrem una sensació d’ansietat i de què les coses ja no ens surten bé des del primer moment del dia. És per això que hem de sortir de casa puntuals per no haver d’arribar estressat i poder començar bé la jornada laboral. Igualment que l’hora de sortida del treball, la qual també hem de respectar. D’aquesta manera podrem gaudir del temps que ens quedi lliure.

Descansa adequadament. Canviar el ritme de cop i volta és complicat, per això procura tenir les suficients hores de son, saber quan parar i donar-te un descans encara que siguin 3 minuts per escoltar una cançó, un bany o anar a dormir 15 minuts abans per relaxar-nos, això ens ajudarà a sentir-nos més tranquils i amb més forces per poder emprendre el dia o continuar-lo.break.jpg

A la feina fes els descansos oportuns per sortir a respirar aire fresc, per fer-te un cafè o fins i tot fer alguns estiraments. Aquests descansos han de servir per aclarir la ment, tornar més descansat i per reprendre les hores que ens queden per acabar la feina.

Gaudeix del temps lliure. Hem de trobar una mica de temps lliure perquè si només treballem, cuidem dels nens, realitzem les tasques domèstiques, i no tenim encara que sigui 30 minuts per fer alguna cosa que ens ompli personalment, arriba el dia en què ens sentim saturats i tenim la sensació que estem a punt d’explotar i no podem seguir.

El que us recomano és que abans, durant o després de totes les tasques urgents que heu de fer durant el dia que trobeu una estona per a vosaltres, per això heu de saber quines són les activitats que us faran desconnectar i programar-les per a tota la setmana a una hora que sabeu més o menys que les podreu portar a terme.

Practica algun esport i fes vida sana. L’exercici físic és una eina terapèutica molt important. S’ha demostrat que si practiquem exercici físic de forma regular obtindrem beneficis físics i psicològics que enriquiran la nostra salut mental, benestar i qualitat de vida. esport + vida sanaEls beneficis estan relacionats amb la disminució de l’ansietat, la protecció davant de la depressió i l’alleugeriment dels símptomes, així com la millora de l’autoestima, la motivació, l’autocontrol i l’autoeficàcia o autonomia.

Per als que tingueu fills, teniu present que tornar de vacances no només us afecta a vosaltres, sinó que el primer dia d’escola també suposa un canvi important per als vostres nens, és per això que heu de restablir horaris i rutines. Intenteu començar progressivament un parell de dies abans de començar l’escola.

Finalment, una altra cosa que podem fer, i no per ser l’última és la menys important, és anotar a l’agenda els pròxims festius o els dies de vacances que et quedin. Aquests tres mesos fins a final d’any estan replets de dies festius on podràs descansar i fer les activitats que més t’agradin.

Espero que aquests cinc consells us serveixin per començar la rutina de manera diferent a i poder-vos organitzar millor.

tu puedes

Quant a PsicoEduca't

Graduada en psicologia, Postgrau en Psicopatologia Infanto- Juvenil, Màster en psicologia Clínica i de la Salut i Psicoteràpia Cognitiva- Conductual.
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s